Wednesday 18 March 2015

The Merging

Sebagaimana yang diberitakan sebelum ni. 1t colony akan disatukan dengan 2nd colony atas faktor yang tidak dapat di elakkan. Hari ini, 18/03/2015 kumpulan pertama sebanyak 65 ekor dari 1st colony telah bertolak ke ladang Kuala Krai untuk bersatu disana.

Kandang yang roboh disebabkan banjir tempoh hari sudah pun siap dibina. Penghuni asal atau survivors sebanyak 33 ekor menjadi penghuni pertama ditemani rakan dari Rantau Panjang.

Fasa 2 perpindahan akan melibatkan pembinaan semula kandang dari Rantau Panjang yang dipindahkan ke Kuala Krai. Jumlah maksimum induk di dalam perancangan ialah 250 ekor. Bermula dari hari ini keseluruhan kawanan akan bergantung hanya pada makanan yang diperolehi semasa gembala. Tiada dedak yang akan diberikan. Baik untuk ibu menyusu dan sebagainya. Yup, hidup ala kambing jalanan. Bonusnya hanyalah buah sawit dan pisang hutan.

Semoga perancangan ini menjadi kenyataan dan segala usaha mendapat keberkatan dari Nya.

Salam hormat!!

5 comments:

  1. Mendoakan kejayaan yang cemerlang,Bro!! (Es Emdi)

    ReplyDelete
  2. Ambo pun nak maintain kambing ambo make rumput jo. Mace kambing feral. Bior dagin dio meroh molek

    ReplyDelete
  3. semoga dipermudah segala urusan...ado maso kawe nok gi melawat dehhhh....

    ReplyDelete
  4. Salam n SANSAW.tuan paham tiori eco.dasat2.camnilah geng kambing.well educted.tuan paham "economic of scale".bolo kbg guno corprat style.usahawan kbg pun merging.Tuan agak agak bila A&T goatf + House farm boleh merging.BOLEH ???.tak lehkan sbab thinking standard still low.Tahap Asosiation pun bolom capai.ada persatuan ternak jadi lombek.macam kono pelali lembu.yg overdose tergolek. Sobab tu den ajak geng embekk masok geng "ANCOUNTER GROUP" mafia sikit baru CORITA kbg get high respection.tq

    ReplyDelete