Sunday 10 August 2014

Kehebatan Air Zam Zam

Salam sejahtera. Aku dah balik ke Malaysia. Masih belum berjumpa penyelesaian yang dicari. Jadi usaha ikhtiar harus diteruskan.

Dalam mencari-cari kaedah perubatan terbaik untuk ayahanda aku banyak meluangkan masa membaca artikel berkaitan kesihatan.

Pengenalan: Menurut Dr. Warburg(1931) sel kanser menjadi semakin aktif di dalam persekitaran yang acidic dan rendah oksigen. Keadaan di dalam tubuh pesakit kanser biasanya mempunyai kadar acidity yang lebih tinggi dan bilangan hemoglobin yang rendah. Keadaan ini menyebabkan sel kanser menjadi semakin aktif dan akan merebak dengan cepat. Kebanyakan makanan seperti daging merah, ayam, makanan yang telah diproses, mempunyai bahan pengawet, pewarna tiruan, yang tercemar oleh radiasi bersifat lebih acidic.

Demi Tuhan yang Maha Besar, penawar dan pencegah penyakit seperti yang di atas adalah air zam-zam. Air zam-zam secara semula jadi adalah bersifat alkali dan kaya dengan oksigen.

Permukaan kulit manusia adalah semulajadi acidic. Ramai pengilang produk penjagaan kulit mengesyorkan product yang mempunyai pH 5.5 untuk penjagaan kulit yang sempurna. Keadaan kulit yang berasid ini menjadi 1st defence mechanism bagi manusia untuk melawan bakteria merbahaya. Bakteria akan mati bila persekitaran terlalu berasid. Berwuduhuk dengan air zam-zam pula akan meneutralkan pH kulit. Memberi keseimbangan cas, menjadikan fikiran lebih focus (baca:khusyuk)

Sesungguhnya ilmu Allah itu tidak terjangkau oleh fikiran manusia.

Salam hormat!!



1 comment: