Monday 27 January 2014

Peringatan

Peringatan 1:

Daging kambing import tu bukannya daging kambing. Ianya daging biri-biri yang dah 5 kali kena cukur bulu untuk dibuat fleece. In short, daging biri-biri tua yang dah tak layak untuk produce fleece. Lalu disembelih dan dijual kepada orang kita sebagai makanan. Banyak lemak, daging keras, kehidupannya stress. Aussies dan New Zelanders hanya makan succulent lamb with an average age of 8 months. Sedap, berkhasiat, lembut, juicy, mostly free ranging dan macam-macam lagi.

Peringatan 2:

Kambing feral tu kambing liar, makannya tidak dikawal. Even considered as pests. Sama taraf macam kanggaru di negara Australia sana. Aussies tak makan kambing feral ni. Mungkin aboriginals makan la kot..sambil menonton bush telly. Kambing dihantar ke Malaysia dalam kuantiti besar sebagai ternakan aqiqah dan korban. Dibawa masuk bersama dengan parasit di dalam perut. Seolah membawa masuk penyakit sekaligus.

Peringatan 3:

Daging india tu bukan daging lembu. Tetapi daging kerbau. Termasuk juga daging lain mengikut orang yang bercakap dengan aku. Stok buffaloes yang dah tak laku untuk tarik pembajak, yang dah tua ganyut. Disembelih dan di pack sebagai makanan untuk rakyat kita. Kalau campur daging kuda dan keldai pun takde sape yang tahu. Annual audit oleh pihak berwajib Malaysia dilakukan sebulan dari tarikh surat notis pemeriksaan audit. Takde spot check.Ample time to clean up the mess, straighten the act.



No comments:

Post a Comment