Tuesday 24 June 2014

Log Harian

Hari ni aku mengembala, setelah beberapa harinberada di Kuala Lumpur menziarahi ayahnda aku. Keadaannya masih sama, walaupun terdapat sedikit improvement. Aku hanya doakan yang terbaik untuk dia. Nampaknya, aku akan kerap berulang alik dari Kota Bharu ke Kuala Lumpur buat masa sekarang. Jadi planning harus betul supaya kerja di ladang tidak terganggu.

Hari ni juga panas, ada beberapa kelahiran sepanjang ketiadaan aku. Syukur kepada tuhan Maha Pencipta. Berita terbaik setakat ini. Hari juga aku lakukan rawatan ke atas mana-mana kambing yang nampak tidak di dalam mood 100% ceria. Puru pada anak-anak kambing berusia 2 bulan juga beransur pulih. Tiada lagi kes puru berbunga (kronik). Harap di masa depan akan wujud resistance terhadap penyakit ini di dalam kawanan aku.

Tadi juga aku terjumpa bangkai ular, terperangkap pada pukat yang aku pasang di bawah kandang. Dah berbau sebenarnya. Tu pasal terjumpa. Sejenis ular berbisa. Warna hitam jalur kuning. Besar woo.

Puasa pun dan tak lama, kena menyesuaikan jadual kerja dengan sebetulnya. Cuaca panas sekarang ni, jadi ada bagusnya jika merancang kerja-kerja di ladang. Supaya tidak menganggu ibadah puasa nanti. Hahaha.

Suatu perkara kelakar hari ini berlaku semasa aku dalam perjalanan ke ladang. Ada sebuah van/lori kecil yang membawa barangan runcit untuk di jaja di kampung. Cuba tengok betul-betul, ada seekor kambing kat dalam tu. Selamba je muat sekali dengan barangan runcit yang lain. Hahaha. Mungkin ada pelanggan yang buat pertukaran barter dengan tuan punya lori atau mungkin kambing tu untuk dijual. Hahaha..aku mana tau.




Update selepas ini mungkin akan berkurangan. Aku kena dahulukan kesihatan ayahanda and attend to his every needs and wants. I will try to find time to do more updates. Tengoklah macam mana nanti.

Salam hormat!!



1 comment:

  1. Salam Bro ECH..den doakan smoga ayahanda bro diberikan nikmat kesihatan kembali.Insyaallah..bulan puasa dengn cuaca panas kembali menjelma mmg agak tough utk kambing2 dan penternaknya skali..

    ReplyDelete