Tuesday 17 June 2014

Sibuk...

Dua tiga hari ni tak sempat nak menulis. Masuk kerja macam biasa tapi balik lewat. Dah beberapa hari aku sembahyang maghrib en route to rumah.

Sibuk bukannya apa, sibuk siapkan pam air dari telaga tiub. At last measurement,  telaga tiub tu dalamnya lebih 170 kaki. Paras air ada pada 20 kaki dari permukaan. Aku gunakan pam air brand Clinton, made in Thailand. 2HP. Suction 50 meter. Height max pun 50 meter. Double barrel.

Berhempas pulas nak pasang pam tu. Panjang keseluruhan paip suction ialah 60 kaki. Jadi bermakna aku ada 40 kaki air untuk di pam ke dalam 2 tangki 4,000 gallons. Fuh, berapa minggu baru nak penuh tu.

Aku juga sibuk baiki motosikal aku yang tercabut sprocket depan. Susah betul nak cari parts. Serata Kota Bharu dan Sungai Golok, last-last custom made juga.

Juga sibuk supervise (haha!) kerja-kerja pemasangan tiles dekat dapur yang baru dibina. Aku sebenarnya tak sabar nak pindah masuk ladang. Aman, tenang.

Juga sibuk hal keluarga, ayahanda kurang sihat. Perkara ini yang jadi keutamaan nombor satu buat aku sekarang. Kami adik-beradik sangat risau akan keadaannya. Aku mohon Ya Allah, berikanlah kesihatan kepada ayah aku, sembuhkanlah penyakitnya.

Mungkin boleh sambung lagi lain kali..tiba-tiba aku jadi sebak.


2 comments:

  1. Sibuk benar tu tapi ada lagi, sibuk duk layan sorang penternak baru yang duk tengah pening pasal nak perah susu kambing bunting! haha

    Anyway, thanks a million bro. Semoga Allah membalas jasa baik dan memudahkan segala yang diusahakan.

    Semoga Allah menyembuhkan penyakit Ayah juga. Amiin.

    ReplyDelete
  2. Tumpang mendoakan agar ayahanda disembuhkan penyakitnya. In Sya Allah!! (Es Emdi)

    ReplyDelete